לייזר בזמן מחזור

לייזר בזמן מחזור: בואי נדבר על אחד המיתוסים הנפוצים בהיסטוריה

הסרת שיער בשיטת לייזר היא אחת השיטות הכי פופולריות, בטוחות ויעילות להיפטר מהשיער המיותר או העודף לטווח הארוך. אבל למרות שזוהי שיטה בטוחה שמבוצעת כבר במשך עשרות שנים, עדיין יש הנחיות והגבלות שחשוב להבין, במיוחד בכל הנוגע להתנהלות לפני ואחרי הטיפולים.

הפעם בחרנו להקדיש את המאמר לאחת השאלות הנפוצות שמעסיקה גולשות רבות: האם אפשר לעבור טיפול לייזר בזמן מחזור? ספוילר: זהו אחד המיתוסים היותר מיותרים שיש בתחום טיפולי הסרת שיער בלייזר.

אבל לפני שניכנס לשאלה זו, בואו נבין רגע מה זה לייזר ואיך הוא עובד

היתרון הכי גדול של טיפול לייזר להסרת שיער, ללא קשר לתקופת המחזור החודשי, הוא עור חלק לתקופה של חמש שנים לפחות, ולעתים אף יותר. כלומר, אין צורך לרוץ לטיפולים שבועיים או חודשיים, כמו בשיטות אחרות, שאינן מכוונות להסרת שיער לצמיתות.

קרני הלייזר נתפסות על פיגמנט הצבע של השיער, מחממות אותו, והתוצאה היא הרס זקיקי השיער מהשורש, מה שמונע צמיחת שיער חדש. על מנת להשיג את התוצאות האלו יש לקבל בין שמונה ל-12 טיפולים, במפגשים שנמשכים בין חצי שעה לשעה וחצי לכל טיפול.

הכאבים של הטיפול ושל המחזור החודשי, והשפעתם על מהלך הטיפול

נשים רבות חוות כאבים במהלך המחזור, אלא אם כן הן נוטלות גלולות למניעת הריון, או שהכאבים שלהן כמעט בלתי מורגשים. אבל כך או אחרת, לכל אישה יש את רמת הסבילות שלה לכאבים. טיפולי הסרת שיער בלייזר אינם כואבים, ואם יש כאב שמורגש, הוא לא יותר גדול מכאב של צליפת גומייה קטנה על העור.

לנשים רגישות במיוחד, ניתן למרוח קרם אלחוש, או להשתמש במכשיר לייזר שיש בו מערכת קירור מובנית שמקלה את הכאב או תחושות החום המלוות את הטיפול, גם כשהמטופלת אינה בזמן מחזור. בתקופת המחזור החודשי, הגוף עובר שינויים הורמונליים, כך שגם אם בזמנים רגילים סף הכאב שלה גבוה, בזמן המחזור הוא יכול להיות נמוך יותר.

לכן טיפולי לייזר בזמן מחזור עשויים לכאוב יותר מהרגיל, במיוחד אם הטיפול מבוצע באזורים רגישים כגון המפשעות, והטיפול עלול להוביל גם לזרם דם מוגבר יותר מהרגיל.

הבנתי. ואני שואלת שוב: האם אני יכולה או לא יכולה לעבור טיפול לייזר במחזור?

אז התשובה הפשוטה היא שכן. את בהחלט יכולה. כי אין קשר בין המחזור החודשי לבין טיפולי הלייזר. עכשיו, שהבהרנו את הנקודה הזו, בואי נדבר קצת עלייך.

חשוב שתשאלי את עצמך מהו סף הכאב שלך, ומהי רמת הרגישות הפיזית והנפשית שלך (כלומר, האם את מרגישה "על הקצה"? עצבנית? נוטה למצבי רוח? אין שום בעיה גם אם השבת "כן" על כל השאלות. זה לא את. זה ההורמונים).

אם את מאמינה שיהיה לך נוח לעבור טיפול לייזר במחזור, אז מבחינה רפואית, את יכולה. לא קיימת שום הנחייה שקובעת אחרת, והמחזור החודשי, כולל השינויים המתרחשים בגופך בתקופה זו, לא ישפיעו על תוצאות הסרת השיער.

אז איך התחיל המיתוס?

פעם, לפני שנים רבות, אנשים האמינו שהסרת שיער בלייזר במהלך המחזור החודשי תגרום לאי סדירות הווסת. המיתוס הישן גרס שהטיפול יוביל לשינוי בהורמונים, אך אלפי ומיליוני טיפולי לייזר שבוצעו על נשים בתקופות המחזור שלהן, במשך השנים שעברו מתחילת הפצת המיתוס, העידו ששום דבר מהתרחישים האלו לא הפך למציאות.

יותר מזה, חשוב שתביני שגם אם עברת טיפול לייזר במחזור, וגם אם התרחשו שינויים כלשהם בתוצאות הטיפול או בהתנהלות המחזור שלך, השינויים קשורים לגורמים אחרים. כלומר, יכול להיות שבחרת לעבור את הטיפול אצל איש מקצוע שאינו מוסמך, או שיש לך איזו בעיה בריאותית שגרמה לשינויים במחזור. זה הכול.

בואי רק נחזור על זה שוב כדי שהנקודה תהיה ברורה לחלוטין: כל קשר בין הפרעות במחזור החודשי לבין טיפולי לייזר, הוא מקרי בהחלט עד לא קיים בכלל.

ובכל זאת. מה קורה אם הרגישות מוגברת?

רגישות שנובעת מזרימת דם מוגברת או מהשינויים בהורמונים היא אפשרות, אבל גם זו לא בעיה משמעותית. לרוב הנשים אין בעיית רגישות מוגברת כשהן עוברות טיפול הסרת שיער בלייזר בזמן מחזור, אבל אם אתן יודעות שאתן סופר רגישות, אולי כדאי שתעברו את הטיפול לפני או לאחר המחזור.

אם את בכל זאת מעוניינת לעבור את הטיפול במהלך המחזור, למרות שיש לך רגישות מוגברת ולמרות שאת חווה כאבים, אבל את שוקלת לקחת אדוויל אחד או שניים לפני הטיפול וכך להתגבר על הכאבים, אולי כדאי שתחשבי שוב.

נטילת משככי כאבים לפני הטיפול, עלולה להוביל לתופעות לוואי של התפתחות חבורות על העור. נכון, זה לא קורה הרבה, ולא לכל הנשים, אבל זה משהו שכדאי לקחת בחשבון.

עכשיו שהבנו את הנקודה הזו, בואי נדבר קצת גם על שיקולי היגיינה

השיקולים האלו מסבירים למה רוב אנשי המקצוע בתחום ממליצים לקבל את הטיפולים לפני המחזור החודשי או לאחריו. אחרי הכול, המחזור הכי ארוך בעולם נמשך לא יותר משבוע ימים, כך שלא צריכה להיות בעיה להתאים את לוח הזמנים, ולעבור את הטיפולים בשקט נפשי ופיזי.

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

גלילה לראש העמוד

ללא הסרת שיער, ככה אתם מרגישים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים חמים