מקלחת אחרי לייזר

מקלחת אחרי לייזר: מתי אפשר להתחיל להתקלח כרגיל?

ככל שהסרת שיער בלייזר הופכת לשיטת טיפול פופולרית יותר, כך עולות יותר שאלות רבות לגבי השלכות הטיפול, השפעותיו, תופעות הלוואי, וההמלצות לצעדי זהירות לפני ולאחר הטיפולים. שזה בסדר גמור וחשוב לקבל את כל התשובות לכל השאלות, אבל יש גם יותר מדי תפיסות מוטעות לגבי טיפולי הסרת שיער בלייזר, ואחת מהן היא האפשרות להתקלח כרגיל לאחר הטיפול.

אז כן, ברור שאפשר להתקלח אחרי טיפול לייזר. יותר מזה. בואו נבהיר משהו באופן חד משמעי: אם חיפשתם תירוץ נוח לא להתקלח, טיפול לייזר הוא לא התירוץ שלכם. מה שכן, חשוב להבין את הסוגיות והשיקולים, כמו למשל כמה זמן נמשך הטיפול, ומה הם הרגלי המקלחת שלכם.

אז קחו רגע כדי להפיג  את התהיות הסובבות מקלחת אחרי לייזר, איך מתקלחים וכמה זמן צריך לחכות עד שאפשר להתקלח כרגיל.

אין כמו ידע להפגת חששות והבנה מלאה

הסרת שיער בלייזר (LHR) הוא טיפול שבאמצעותו פעימות אור מרוכזות מאוד, עם דיוק גבוה, מכוונות אל פנים שורשי זקיקי השיער. מבחינת אנשים רבים, זוהי השיטה היעילה ביותר להסרת שיער לצמיתות.

היות ולייזרים הם כל כך מדויקים, הטיפולים בדרך כלל לא נחשבים כמסוכנים ואינם גורמים לבעיות עור. יחד עם זאת, חלק מהמטופלים עדיין עשויים לחוות גירוי כלשהו סביב האזור המטופל, והגירוי עשוי להחמיר באמצעות שיטות מסוימות של מקלחת אחרי לייזר.

אז אולי לא מתקלחים ממש מיד לאחר טיפול לייזר, אבל:

פרק הזמן שיש להמתין משתנה בין המטופלים, ולפעמים קשור גם למטפל. ההמלצה של רוב המטפלים היא להמתין שמונה שעות מהטיפול לפני שנכנסים למקלחת, וחלקם ממליצים להמתין יומיים.

למרות שטיפול לייזר מתמקד בעומק זקיקי השיער, העור יכול להיות רגיש במשך פרק זמן מסוים, ויתכן שזה אומר שאתם צריכים, לפחות באופן זמני, לשנות את שגרת הרחצה שלכם. אז בהתאם לעוצמת ומשך הטיפול שקיבלתם, ובהתאם להנחיות המטפל, מומלץ לחכות לפחות זמן קצר לאחר הטיפול, במקום להתקלח מיד.

איזה חום מים אהוב עליכם במקלחת?

ברוב המקרים, שעתיים אחרי הטיפול כבר אפשר להתקלח, אבל ככל שהמים קרים יותר, כך טוב יותר. במקרה הנדיר שהלייזר גרם לנפיחות או לגירוי בעור, מקלחת אחרי לייזר במים חמים רק תמשוך יותר זרימת דם אל פני העור, מה שעלול לגרום להחמרת הנפיחות והגירוי. וגם אם תופעות לוואי אלו לא התרחשו, מים חמים מפחיתים את יעילות תוצאות הטיפול.

לכן ההמלצה היא להתקלח אחרי הטיפול במים קרירים כדי לעזור לעור להגיב טוב יותר. אם אתם ממש לא טיפוסים של מקלחות קרות, עדיף שתמתינו יומיים לפני שתכנסו למקלחת.

לא מקרצפים את העור

זוהי הנחיה נוספת שחשוב לקחת בחשבון אחרי טיפול לייזר. קרצוף העור עם ספוג בעל זיפים קשים עלול להזיק לעור הרגיש מהשפעת הטיפול. ניקוי העור עם ספוג עדין מומלץ יותר למשך כמה ימים עד שבוע לאחר הסרת השיער בלייזר, ותנועות הניקוי צריכות להיות ממש תנועות של ליטוף, במיוחד באזור המטופל.

גם לאחר המקלחת, יש להימנע משפשוף נמרץ של העור במגבת, ולמרוח קרם אלוורה חזק או כל קרם טוב ועשיר בלחות על האזור המטופל, כדי לעזור לעור להחלים ולאפשר לו לנשום כראוי במהלך ההתאוששות. רק הקפידו לא להשתמש בשום מוצר טיפוח שמכיל כימיקלים חזקים, כדי לא להגביר את הגירוי של העור.

הגנה על העור משיגה את התוצאות המעולות שאתם מחפשים

חשוב להבין שלמרות שרוב הסיכויים הם שאתם רוצים לראות תוצאות מיד לאחר הטיפול, בדרך כלל לוקח כמה ימים עד שזקיקי השיער משתחררים לחלוטין מהשורש, ולכן כל פעולת שפשוף או קרצוף רק מאטה את תהליך שפיכת זקיקי השיער והשחרור המוחלט שלהם מהשורש.

ועוד משהו. אם יש לכם בלוטות זיעה פעילות מאוד, יתכן שתתבקשו למרוח על האזור המטופל חומר שמכיל אלכוהול על מנת למנוע התפתחות זיהום.

כמה שבועות לאחר הטיפול

לא כל זקיקי השיער מתים מיד לאחר הטיפול, אבל במקומות בהם הזקיקים מתים, צמיחת השיער תיפסק והשיער לא יצמח מחדש באזור זה בטווח הארוך מאוד.

אפשר לעזור לתהליך שפיכת זקיקי השיער המתים באמצעות קרצוף עדין של האזור המטופל עם מטלית לחה. אבל חשוב להבין שכל קבוצה של זקיקי שיער שעדיין חיים, פירושה זקיקים עם שורש שעדיין חי, ויותר תוצאות יושגו עם כל סבב טיפול חדש.

לפעמים רק כעבור שבועיים או שלושה שבועות לאחר הסרת שיער בלייזר, השיער המת נושר לחלוטין מהעור. עם הרחקת השיער העודף, זקיק השיער עשוי להמשיך לקלף את התאים המתים, ויתכן שתבחינו בנקבוביות כהות על העור, אבל אלו ייעלמו עם הזמן.

אז מה השורה התחתונה פה?

שימו לב, מקלחת אחרי לייזר צריכה להתבצע עם הרגלים קצת שונים מהרגיל, ומטפל מקצועי יכוון אתכם בדיוק לגבי השיטה הטובה ביותר של מקלחת אחרי לייזר, בהתאם לסוג העור שלכם, וחשוב לכסות גם את הנושא הזה, בין יתר הנושאים, בפגישת ההתייעצות שלכם לפני הטיפול.

 

 

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

גלילה לראש העמוד

ללא הסרת שיער, ככה אתם מרגישים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים חמים