סימנים אחרי אפילציה

האמת על סימנים אחרי אפילציה

הסרת שיער באפילציה צריכה להתבצע במכון מקצועי בלבד, כלומר, אם המטרה היא לקבל את הטיפול הכי יעיל, ולצאת מהטיפול עם כמה שפחות סימנים. אחרת אתם מוצאים את עצמכם מסתגרים בבית לשבועיים לפחות, עד שהסימנים ייעלמו מהעור.

אפילציה נחשבת לשיטת הסרת השיער היעילה ביותר, בזכות המחט החשמלית שמגיעה עד השורש של כל שיער, והורסת אותו בנפרד. אז נכון, אי אפשר להסיר שיער בשטחים גדולים כמו שאפשר עם שעווה או חוט, אבל היי, עד 95% מהשיער העודף מוסר, כמעט לצמיתות.

בעולם מושלם, הייתם מקבלים טיפול שלא משאיר אחריו שום סימן, אבל אנחנו חיים במציאות

בדומה לכל שיטת הסרת שיער אחרת, כולל השיטות הכי מתקדמות כמו אינפרא אדום או לייזר, גם לאפילציה יש כמה תופעות לוואי, שהעיקריות שבהן הם הסימנים הקטנים האדומים הנותרים על העור לאחר הטיפול.

עוד משהו שחשוב להבין הוא שלמרות שהטיפול מיועד להרחקת השיער המיותר לצמיתות, לפעמים, בנוסף לסימנים הזמניים המופיעים על העור, תיתכן גם צמיחת שיער חדש, במיוחד אצל נשים שעברו שינויים הורמונליים כמו הריון למשל.

אז בואו נתעכב רגע על סימנים אחרי אפילציה, איך אפשר למנוע אותם (טיפול אצל המקצוענים בלבד, זוכרים?), ואיך להתמודד איתם באופן היעיל ביותר.

הכירו את הסימנים האפשריים אחרי טיפול אפילציה

בואו נודה על האמת. תופעות הלוואי של אפילציה כוללות, בין היתר, גם את תחושת החום על העור, כאב קל או תחושת עקצוץ. תופעות לוואי אלו תלויות ברמת הסבילות שלכם לכאב, וניתן להפיג אותו באמצעות מריחת משחת אלחוש על העור לפני הטיפול, כמו למשל אמלה, שהשפעתה נמשכת לשעה.

בחלק מהמקרים, יכול להופיע גם דימום קל באזור שטופל, אבל הוא נעלם מעצמו ומומלץ למרוח קרם אלוורה על העור לאחר הטיפול, על מנת לקרר ולהרגיע אותו.

הסימנים האדומים הקטנים המופיעים על העור לאחר הטיפול מתרחשים כתוצאה מחדירת המחט לעור אך גם הם נעלמים מעצמם בתוך מספר שעות עד מספר ימים, תלוי ברגישות העור. סימנים אחרי אפילציה מופיעים בגלל האופי הפולשני של הטיפול, אבל אם אלו הסימנים היחידים שאתם חווים, תגידו תודה. כי תופעות לוואי חמורות יותר עלולות לכלול:

  • כוויות
  • סימנים אדומים על העור
  • זיהומים
  • צלקות
  • כתמי פיגמנטציה
  • צלקות
  • נפיחות
  • רגישות וגירוי בעור.

כל הסימנים ותופעות הלוואי האלו נעלמים בתוך מספר ימים והם משפיעים יותר מבחינה נפשית מאשר מבחינה פיזית, כי הציפייה היא לקבל עור חלק נטול סימנים, אבל אל דאגה, התוצאה הזאת תגיע לפני שתרגישו.

אפשר להתמודד טוב עם סימנים אחרי אפילציה

סימנים אחרי אפילציה, קטנים או גדולים, ניתנים היטב לטיפול והתמודדות, אם יודעים באילו צעדים לנקוט לפני ואחרי הטיפול על מנת להשפיע כמה שיותר על התוצאות משביעות הרצון.

הנה הצעדים העיקריים שחשוב להקפיד עליהם כדי להפחית את הסיכוי להופעת הסימנים ותופעות הלוואי:

תמיד חשוב לשמור על היגיינת העור ולא להתבייש לבדוק את הסמכת המטפל

שמירה על היגיינת העור לפני, במהלך ולאחר טיפול אפילציה מתחילה עם בחירה קפדנית של איש המקצוע, המרפאה או המכון בו תבצעו את הטיפול. כשאתם עוברים את הטיפול במקום מורשה או אצל מטפל מוסמך, אתם יכולים להיות רגועים שהמחט המשמשת לטיפול היא חדשה, חד פעמית ובטוחה.

אם צריך, אל תהססו לבדוק את רמת המיומנות וההסמכה של המטפל, ולוודא שהאזור המטופל עבר חיטוי כראוי לפני הטיפול ולאחריו. תופעות לוואי שמופיעות כתוצאה מהתנהלות רשלנית של המטפל או המכון הם על אחריותם, אבל יש צעדי הגנה ומניעה שתלויים בכם ונמצאים בתחום אחריותכם. למשל:

לא יוצאים לשמש

מניעת הופעת סימנים אחרי אפילציה כמו נקודות אדומות על העור או בעיות פיגמנטציה מתחילה הימנעות מחשיפה לשמש לאחר הטיפול.

בכל יציאה החוצה, יש למרוח על העור כמות נדיבה של קרם הגנה, גם בחורף, ובמיוחד אם עברתם את הטיפול באזור הפנים.

אם אתם מבצעים את הטיפול בעצמכם בבית, הקפידו על חיטוי הערכה

חשוב לוודא שהערכה בה אתם משתמשים נקייה ומחוטאת בכל פעם לפני השימוש. הקפידו על הוראות היצרן לגבי ניקוי וחיטוי האפילטור, כי חיידקים שאתם לא רואים, יכולים לחדור לערכה בקלות.

זכרו שבכל פעם שאתם מסירים את השיער מהזקיק, אתם משאירים אזור יעד קל לחדירת חיידקים. לכן הקפדה על ניקוי וחיטוי באופן קבוע יסייע למניעת חדירת חיידקים וכך תמנעו גם תופעות של גירוי העור.

תמיד תזכרו לחטא היטב את העור לאחר הטיפול

שימוש בחומר חיטוי לאחר טיפול אפילציה יכול לעזור גם במניעת חדירת שיער לתוך העור, משום שחומר החיטוי סוגר את הנקבוביות הפתוחות, מה שמקשה על חיידקים לחדור לעור.

המטפל ימליץ לכם על חומר החיטוי המתאים, כמו גם קרם להרגעת העור לאחר הטיפול. אם יש לכם עור רגיש או יבש, מומלץ להשתמש במוצר ללא אלכוהול.

אז מה השורה התחתונה פה?

כדי למנוע הופעת סימנים אחרי אפילציה, חשוב לקחת ברצינות את צעדי המניעה לפני, במהלך ולאחר הטיפול. למרות שכל תופעת לוואי או סימן שיופיע אינם מהווים סכנת חיים, ולא מדובר בסיכונים רציניים, עדיין, עברתם את כל זה כדי לצאת עם עור חלק ונטול פגמים.

אז כן, הציפיות האלו מציאותיות לחלוטין, אבל בינתיים, יש לכם קצת עבודה. אז הקפידו על הצעדים המומלצים. הם משתלמים.

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

גלילה לראש העמוד

ללא הסרת שיער, ככה אתם מרגישים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים חמים