הסרת שיער בלייזר בפנים תופעות לוואי

הסרת שיער בלייזר בפנים: תופעות לוואי שאתם בהחלט צריכים להכיר

צמיחת שיער מופרזת במקומות שאינם רצויים תמיד הייתה בעיה של גברים ונשים. אנחנו משקיעים כספים רבים וזמן לא מבוטל במאמצים להסיר את השיער העודף מהידיים, הרגליים, הפנים או חלקי גוף אחרים, ובודקים שיטות שונות כגון גילוח, שעווה, אפילציה, מריטה, חוט או לייזר.

לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אבל הפעם אנחנו רוצים לדבר על נושא שכמעט ולא נוגעים בו: הסרת שיער בלייזר בפנים ותופעות הלוואי האפשריות.

טיפולי לייזר בפנים: השיקולים

בעוד שההליך מתבצע בדרך כלל ללא סיכון, יתכנו מקרים של תופעות לוואי לאחר הסרת שיער בלייזר בפנים, שחשוב להכיר:

כוויות, במיוחד על עור כהה

השימוש בלייזר להסרת שיער לא רצוי מהפנים כרוך בהפעלת חום בעוצמה גבוהה לשם צריבת השיער. פעולה זו עלולה לגרום לכוויות בעור אצל חלק מהמטופלים, במיוחד אצל מטופלים עם עור כהה, שנחשבים כמתאימים יותר לטיפול.

אז מצד אחד, נכון שעור כהה סופג את הלייזר בקלות רבה יותר, וגם אם יופיעו כוויות, הן תהיינה מתונות. מצד שני היו מספר מקרים שדיווחו על כוויות קשות.

לייזר עלול לגרום להיפרפיגמנטציה

היפרפיגמנטציה היא התכהות העור שעלולה להתרחש כחלק מתופעות הלוואי של הסרת שיער בלייזר בפנים. הטיפול מגרה ייצר מלנין, ועלולה להיווצר תגובה שדומה לשיזוף מוגזם.

היפופיגמנטציה, לעומת זאת, היא הבהרת העור המתרחשת לאחר הטיפול בלייזר

קליטת פעימות אור הלייזר יכולה גם לעכב את ייצור המלנין, מה שמוביל לאובדן פיגמנט והיווצרות כתמים לבנים או בהירים על הפנים.

עלולות להתרחש גם פציעות עיניים

ולכן חשוב להגן על העיניים במהלך הטיפול. למרות שהטיפולים לא מתבצעים על הגבות, הסיכון קיים וחשוב לנקוט באמצעי זהירות מתאימים.

גירוד בעור

זוהי תופעת לוואי של הסרת שיער בלייזר בפנים והיא עלולה להתרחש לעתים קרובות במהלך הטיפול ולאחריו.

אדמומיות או התנפחות העור

עור הפנים הופך להיות אדום למשך מספר שעות עד מספר ימים לאחר הטיפול, תלוי בהיקף הטיפול ועוצמת הלייזר שהמטפל השתמש בה, ויש גם סיכוי להופעת נפיחות סביב האזור המטופל.

כואב, מעקצץ או להיפך: אין תחושה בכלל

כאבים קלים, תחושות עקצוץ או תחושות קהות סביב האזור המטופל הם חלק מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר שנחשבות כנורמליות לאחר הסרת שיער בלייזר.

היווצרות קרום או גלד סביב השטח המטופל

תופעות לוואי של הסרת שיער בלייזר בפנים יכולות להוביל להיווצרות קרום או גלד סביב אזור הטיפול, או להופעת חבורות קלות, במקרה של עור רגיש. תופעות לוואי אלו מתרחשות בימים הראשונים לאחר הטיפול ונעלמות מעצמן כעבור זמן קצר.

חבורות סגולות

זוהי תופעת לוואי נדירה מאוד שיכולה להתרחש אחרי טיפול בלייזר. מטופלים שלא מקשיבים להוראות המטפל וחושפים את פניהם לשמש ללא שימוש בקרם הגנה, או חמור מכך, משתזפים ממש, עלולים לסבול מחבורות סגולות על הפנים.

זיהום. אחד למיליון טיפולים, אבל יכול לקרות

זוהי עוד תופעת לוואי נדירה אך משמעותית של הסרת שיער בלייזר בפנים. לאחר הטיפול, העור רגיש ופגיע יותר מתמיד לזיהומים. לכן חשוב לשמור על ניקיון האזור המטופל, כדי למנוע חדירת חיידקים או כל מקור אחר של זיהום שעלול לפגוע בעור ולהתפתח לדלקת.

עכשיו בואו נדבר קצת על כמה עובדות חשובות

כדי להימנע מתופעות לוואי של הסרת שיער בלייזר בפנים, חשוב להקפיד על כמה צעדים שיפחיתו את הסבירות לסיכונים, סיבוכים או תופעות שונות.

קודם כל, טיפולי לייזר מקבלים רק אצל המומחים

טיפולי לייזר נחשבים לטיפולים קוסמטיים פופולריים ביותר בעשור האחרון, כי הם מתאימים כמעט לכל מקום בגוף, כולל הפנים, הסנטר, האוזניים, או הזרועות, וכל מקום אחר בגוף בו יש לכם צמיחת שיער עודפת.

כשמקבלים את הטיפולים אצל מנתחים פלסטיים מיומנים או אנשי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת והוסמכו לבצע טיפולים אלו, הסיכונים, גם אם הם אפשריים, יהיו מינימליים לחלוטין, אבל עדיין חשוב להכיר אותם על מנת להבין איך להתמודד.

כי בידיים הלא נכונות, הסרת שיער בלייזר יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך, כולל צריבה רצינית של העור והותרת צלקת לצמיתות. אז בואו נבין רגע מה הם הסיכונים ומה הם תופעות הלוואי של הסרת שיער בלייזר בפנים, כדי שהתמונה המלאה תהיה ברורה לכם לפני שאתם מתחילים טיפול.

חיטוי האזור המטופל

הסרת שיער בלייזר בפנים צריכה להתחיל עם חיטוי העור המטופל, לפני שקרן הלייזר סורקת את העור ונספגת בפיגמנט בזקיקי השיער, כדי להפחית עד למינימום את הסכנות לכוויות או זיהומים.

הצלחת טיפולי הלייזר תלויה בשני גורמים צבע שיער וסוג העור

התוצאות משתנות מאדם לאדם, אבל רוב הטיפולים מסתיימים עם הפחתה יעילה של בין ארבעים לשמונים אחוזים מהשיער. תמיד קיים סיכוי לצמיחת שיער מחדש, אבל אם תקפידו לבצע טיפולי מעקב ותחזוקה, תוכלו להאריך את התוצאות.

הטיפול יעיל רק על זקיקי שיער פעילים

מפגשי הטיפול מתקיימים במרווחי זמן קבועים, כך שבין מפגש למפגש, זקיקי השיער צומחים שוב, אבל ככל שמתמידים בטיפולים, הצמיחה מתרחשת בתדירות ובכמויות נמוכות באופן משמעותי.

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

גלילה לראש העמוד

ללא הסרת שיער, ככה אתם מרגישים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים חמים