הסרת שיער בסנטר

הסרת שיער בסנטר: 6 שיטות שרק שתיים מהן קבועות

יש שיטות רבות ומגוונות להיפטר משיער על הסנטר, ולכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. הנה מה שאתם צריכים לדעת על יעילות השיטות השונות, במיוחד אם אתן נשים שלא מבינות למה צומח להן שיער על הסנטר.

אם אי פעם שאלתן את עצמכן את השאלה הזו, היו סמוכות ובטוחות שאתן לא לבד. מיליונים. כן. מיליונים של נשים ברחבי העולם נאבקות עם שיער סנטר לא רצוי, ומתמודדות איתו עם טיפולי שעווה או עם טיפולים יקרים וכואבים בתקווה לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. כי אפילו צמיחה תועה של שתיים או שלוש שערות בודדות על הסנטר יכולה להוציא כל אישה הגיונית מדעתה.

זה מתחיל עם גנטיקה והורמונים

צמיחת שיער על הסנטר או על הפנים נגרמת כתוצאה משילוב של גנטיקה ואנדרוגנים או הורמונים גבריים. כל מצב שגורם להפרת האיזון בין ההורמונים הגבריים והנקביים, עלול לגרום לצמיחה לא רצויה של שיער על הסנטר בפרט והפנים והגוף בכלל.

הסיבה הנפוצה ביותר לשינוי זה היא גיל המעבר, אבל אצל נשים רבות הבעיה מתחילה לפני גיל המעבר, ומלווה במחזור חודשי שאינו סדיר, אקנה ועלייה במשקל. אז אולי הגיע הזמן להתייעץ עם הגינקולוג, שעשוי להצביע על מצב שנקרא: תסמונת שחלות פוליציסטיות, שמשפיעה על בין חמישה לעשרה אחוזים מהנשים הצעירות, בדרך כלל בין הגילאים 15 עד שלושים.

השיטות הכי טובות להסרת שיער מהסנטר

אלו השיטות הכי טובות, או הכי נפוצות, של הסרת שיער מהסנטר:

  • מריטה עם פינצטה.
  • שעווה.
  • טיפולים במכשירים ביתיים.
  • קרמים להסרת שיער.
  • הסרת שיער בלייזר.
  • אפילציה.

בואו נראה מה מציעה כל שיטה.

אפשר למרוט את השיער הלא רצוי עם פינצטה, אבל:

פינצטה מוציאה את השיער מעל פני שטח העור ולא מסירה אותו מהשורש, אז זהו אביזר חובה לכל אישה שיש לה פוביה משיער מיותר, במיוחד על הפנים, והיא חייבת להסיר אותו כאן ועכשיו. אבל השיטה הזאת לא פותרת את הבעיה מהשורש, תרתי משמע.

אם אתן יכולות לסבול את הכאב, לכו על שעווה

לשעווה יש יתרון אחד מרשים למדי: סיפוק מידי. השעווה מסירה את השיער מהשורש, אבל זה טיפול שיכול להיות די מעצבן, במיוחד כשמשתמשים בו על הפנים. חוץ מזה, בתוך שלושה שבועות תצטרכו לחזור שוב על התהליך.

טיפולים במכשירים ביתיים

יש הרבה מכשירים להסרת שיער בבית, וחלק ממכשירי הלייזר יכולים לבצע הסרת שיער בסנטר בבית, אבל חשוב להבין אילו מכשירים נחשבים לאיכותיים ולבחור אותם בחכמה.

הם מסירים את השיער העודף ביעילות, אבל לא משתווים למכשירים שבהם משתמשים אנשי מקצוע במכוני הסרת שיער או במרפאות קוסמטיות. כלומר, לא בטוח בכלל שהמכשירים ישיגו תוצאות הסרת שיער לצמיתות.

קרמים להסרת שיער משיגים תוצאות מעולות

חלק מהקרמים להסרת שיער זמינים בכל בית מרקחת או רשת פארם, והם נחשבים כשיטות מצוינות להיפטר מצמיחה עודפת של שיער על הסנטר, אבל הם לא מרחיקים את השיער לצמיתות, וצריך להשתמש בהם באופן קבוע.

הסרת שיער בלייזר

רופאים אסתטיים רבים ממליצים על הסרת שיער מהסנטר או מכל מקום אחר בפנים או בגוף, באמצעות טיפולי לייזר.

אחרי שבמשך שנים אפילציה הייתה השיטה היחידה, טיפולי הלייזר הקוסמטיים הביאו בשורה חדשה של תוצאות מושלמות לנשים שרוצות להיפטר מהשיער המיותר שלהן, לתמיד.

אפילציה

בעוד שהסרת שיער בלייזר עובדת הכי טוב על שיער כהה וגס, אפילציה היא טיפול טוב אם יש לכן שיער אפור או בהיר.

חוץ מזה, זוהי השיטה הכי טובה להסרת שיער מהסנטר, כי היא מסירה מאה אחוזים מהצמיחה העודפת, לתמיד, כשבוחרים איש מקצוע מיומן היטב.

ויש גם את השיטות הטבעיות

במקרים מסוימים, ואם צמיחת השיער על הסנטר או הפנים אינה מסיבית וחזקה, אפשר להשתמש בשני טיפולים טבעיים, ביתיים ועתיקים, שגם היום עובדים לא רע בכלל:

תה נענע

שתיית תה נענע פעמיים ביום מורידה את רמות האנדרוגן של הגוף, מפחיתה את רמות הטסטוסטרון בגוף, ועוזרת להפחית את צמיחת שיער הפנים אצל נשים שיש להן בעיות אי סדירות במחזור החודשי או תסמונת שחלות פוליציסטיות.

טעם של פעם: סוכר ומיץ לימון

פעם, שנים רבות לפני שהומצאה השעווה, נשים היו מורחות על פניהן תערובת מבושלת של סוכר, מיץ לימון ומים והשתמשו בשיטה זו, בין היתר, גם למטרת הסרת שיער מהסנטר. כשתערובת זו מבושלת וחמה, הסוכר נדבק לעור ומסיר את השיער המיותר מבלי לפגוע בעור.

אם כל זה לא עזר, עוברים לגלולות נגד הריון

אם אתן סובלות מחוסר איזון הורמונלי, הרופא עשוי לרשום לכן אמצעי מניעה כדי להפחית את כמות השיער העודף על הסנטר, שכן ההורמונים הנשיים כמו פרוגסטרון ואסטרוגן מפחיתים את צמיחת שיער הפנים.

גישה זו שימושית במיוחד לטיפול בתסמיני תסמונת השחלות הפוליציסטיות, שכן היא מפחיתה את צמיחת הפנים בשיער ומסייעת לכיווץ ציסטות. זהו פתרון טוב לטווח הארוך לטיפול בחוסר איזון הורמונלי, אבל ההשפעות עשויות להתחיל להיראות רק כעבור חצי שנה.

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

רוצים לדעת מהו המבצע האחרון בתחום הסרת שיער?

גלילה לראש העמוד

ללא הסרת שיער, ככה אתם מרגישים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים חמים